Saturday, September 6, 2014





Aku sayang PKPIM.

Sebab dalam PKPIM aku belajar banyak benda.

Walaupun ada beberapa perkara yang aku tidak boleh bersetuju dengannya.

Baru-baru ini, di dalam laman sosial Facebook, PKPIM membuat bantahan di Kementerian Dalam Negeri berkaitan bantahan terhadapa Akta Hasutan.

Apabila ditanya, samada ianya bantahan yang menyeluruh atau hanya pindaan terhadap beberapa seksyen tidak pula dijawab.

Aku mengharapkan soalan aku itu dijawab. Sebab aku tak suka apabila soalan aku tidak dijawab.

Maka aku mula bersangka buruk dengan PKPIM. Walaupun aku sayang dengan PKPIM.

Secara jujur, tanggapan pertama apabila terbaca status berkaitan, "Gila!".

Bagi aku Akta Hasutan sangat penting dalam negara majmuk seperti Malaysia.

Memang ada beberapa masalah yang timbul berkaitan dengan aplikasi akta tersebut, namun aku rasa ianya adalah isu kepimpinan, bukan kesalahan dalam akta tersebut.

Itu pandangan aku. Sejujurnya aku tidak bersetuju. Pelupusan akta tersebut hanya akan mendatangkan bahaya lebih besar.

Ianya soal isu keselamatan dalam negeri.


1 comment: