Tuesday, September 28, 2010

Cuti


Alhamdullillah...

Peperiksaan akhir semester telah pun berlalu tiga hari lepas. Sangat lega sebab bahu terasa

ringan. Dan juga rasa senang hati. Banyak rancangan yang telah kurancang untuk mengisi masa

lapang di rumah. Bagiku cuti kali ini adalah cuti yang terlama sekali sejak melanjutkan pelajaran

di Pusat Asasi Universiti Islam Antarabangsa Malaysia.



Antara aktiviti utamaku untuk cuti kali ini, sudah tentu membaca. Aku berazam

untuk menghabiskan buku-bukuku yang berjumlah lebih daripada sepuluh buah, dan sudah

tentu ianya belum dibaca. Longgokan buku-buku baruku yang disimpan didalam kotak

berikutan tabiatku yang suka membeli buku. Pantang nampak buku yang menarik pasti kubeli,

tanpa mengira status kewangan aku ketika itu. Disebabkan masa yang mengekang, dengan

kuliah, assignment, usrah, program dan lain-lain lagi menyebabkan aku tidak mempunyai

banyak masa untuk membaca buku-buku yang telah kubeli, maka terkumpullah ia

menjadi satu kotak. Emmm..........satu tabiat yang tidak baik, menurut roomate ku. Namun aku

tidak rasa begitu sebabnya aku rasa bahagia bila membeli buku dan akan rasa sedikit kecewa

sekiranya tidak memiliki buku tersebut. Aku yakin aku akan menghabiskannya jua suatu masa

nanti. Sekarang ini aku sedang menghabiskan novel karangan Fatimah Syarha Mohd Nordin,

berjudul "Tautan Hati". InsyaAllah setelah selesai semua buku-buku tersebut, aku bercadang

untuk membeli buku baru, antaranya (masih dalam perancangan) :

  1. Manikam Kalbu, Faisal Tehrani
  2. Ketupat Cinta, Faisal Tehrani
  3. Padang Bulan, Andrea Hirata
  4. Cinta di dalam Gelas Kaca, Andrea hirata
  5. Novel karangan Hilal Asyraf (masih dalam pemilihan judul)
  6. Novel karangan Hlovate (masih dalam pemilihan judul)
I Hope all things would run smoothly.

Setiap hari adalah hari yang busy, jadi tiada masa untuk bermalas-malasan!


2 comments:

fatinsafi said...

awk...assalamualaikum... ha hlovate beli novel Aa+Bb. kalu x, awak beli 5tahun 5 bulan.. bes... smua best tp nie top best

AfiqahRazak said...

thanks sebab bg suggestion. sayang awak..:-)