Thursday, October 29, 2009

AnDa PembaCa AktiF @ pAsiF??^_"


* This article is my personal observation and it may be persuasive.

Menghabiskan "Maryamah Karpov" beberapa minggu yang lepas membuatkan aku terfikir, 'pembaca jenis apakah aku ini?' atau 'Apakah aku benar2 menyerap apa yg di baca dan menggunakan segala keupayaan yg ada dalam membaca?'.

(It kept pestering me, and i read better after that)

Kajian saintifik menunjukkan, orang yang banyak membaca dapat mengurangkan risiko penyakit Alzheimer. Aku yakin sekali bahwa keistimewaan ini terletak pada daya imaginasi dan penilaian (judgement of what is right and wrong) logik yg digunakan ketika membaca.

Apa yg terjadi ketika membaca "Maryamah Karpov"?
Because of i'm really excited to know the end of the story i just left out some beneficial information that need high imagination. Is this the only reason why i read? to know the ending? Of course not.

Oleh kerana aku ingin menyerap sari pati ilmu sebanyak-banyaknya ketika membaca, so i just avoid some sort of novel (not all).

Membaca bukan hanya untuk mendapatkan keseronokan dan kepuasan, tetapi berapa banyak pengetahuan yang kte dapat dan penilaian serta bidasan (for things that not appropriate) berdasarkan ilmu dan pengalaman.

Reading is not just for having fun but it is more than that.
Sometimes
reading makes me happy
reading makes me confident
reading makes me simply better..







1 comment:

amrh.anth said...

yeshh!! mirah sokong!!